joi, 13 ianuarie 2011

Terenul - Concluzii

Concluzii

Ideile prezentate pe blog, la acest capitol, sunt sumare, urmand ca fiecare sa dezvolte principiile si conceptele dupa propriile viziuni. Amintesc, din nou, ca aceste "conventii" se refera strict la masurile adoptate de mine, pana acum, pentru a uniformiza dinamica in teren si nu sunt, sub nicio forma, regului obligatorii pentru nimeni.

La finalul capitolului, putem formula cateva idei care sa rezume tot ce-am zis pana acum:

Oricat de dezvoltata ar fi tehnica navala a unei natiuni, o casa nu permite desfasurarea in masa a unei flote, avand in vedere spatiul limitat; aceasta si existenta insulelor fac dificile manevrele maritime, cu masari mari de nave; trebuie stimulata productia de nave mai mici, mai rapide si mai putin costisitoare;

Plajele, trecatorile si, intr-o anumita parte, dealurile si muntii reprezinta puncte defensive formidabile, care, puse in valoare, pot opri armate superioare numeric;

Platourile intinse favorizeaza inaintarea in forta a blindatelor, insa punctele cheie trebuie ocupate prioritar, la fel ca in realitate;

Prumurile, care, de obicei, nu sunt vizibil delimitate de context, sunt totusi, o alegere buna, in privinta protectiei impotriva atacurilor adverse;

Caile ferate, desi costisitoare si greu de desfasurat, reprezinta un avantaj net pentru cel ce le detine, cel putin in domeniul transportului;

Solurile nisipoase si cele mlastinoase trebuie evitate cu orice pret;

Desfasurarile mari de forte reprezinta puncte vulnerabile; de aceea si nevoia de rapiditate in actiuni, ce da dinamismul luptelor;

Superioritatea aeriana este completa doar daca sunt detinute si aerodromuri in pozitii strategice; plasarea a multor avioane pe aeroporturi improvizate sau plasate la intamplare nu face decat sa ofere pe tava aparatele inamicului;

Este necesara o cooperare totala intre unitatile de acelasi fel sau de tip diferit, mai ales in timpul ofensivelor in campii;

Pragurile (trecatorile), reprezinta punctele strategice de cea mai mare importanta dintr-o camera si zonele cu cel mai intens trafic, atat aerian cat si terestru;

Spatiul extrem de limitat dintr-o locuinta nu permite desfasurarea, in mod verosimil, a unor armate uriase, cu mii de soldati si sute de vehicule si avioane. Efortul trebuie concetrat pe dezvoltarea calitativa a unei armate (doctrina stabila, strategii coerente, tactici avansate, logistica dezvoltata si birocratie minimalista), mai mult decat pe cresterea numerica a unitatilor;

Razele de actiune ale vehiculelor si avioanelor, precum si bataia tunurilor, rachetelor sau a armelor usoare trebuie adaptate dupa marimea si fragmentarea spatiului in care se vor purta bataliile, limitandu-le, in functie de rolul fiecareia, pentru a da o nota de realism jocului;


Guadalcanal, 9 Feb 2010
Inainte de invazia americana
Se poate observa combinatia de diferite forme de relief: marea (covorul pe care este asezata nava), insula (patura asezata in forma de triunghi) si doua coline, de inaltimi mici (zonele fortificate de langa latura stanga - oblica - a insulei).
Colinele au fost create prin incretirea paturei si amplasarea unor carti dedesubt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu