joi, 20 ianuarie 2011

Fortele militare - Armata terestra - Infanteria - Standard 2001

Modelul Standard 2001 (Infanteria motorizata)

Acest tip de soldati este prezent in doua culori: maro (ca cei din poze), sau albastru inchis. Desi, initial, acestia faceau parte din armata US (ca si soldatii din prima categorie), odata cu campania din Africa, am decis sa ii trec in randurile inamicilor.
Trecand peste toate inconvenientele, acestia sunt buni in rolul de trupe motorizate, avand in vedere ca multi au arme automate, fiind foarte eficienti in CQB.
Problema cu ei e ca i-am folosit in extem de putine batalii, avand deci, ca dezavantaj principal, lipsa experientei.
Numarul 1: Panzergrenadier 1

Arma caracteristica: M4 carabine, pusca de asalt
Tip: defensiv/ofensiv
Raza de actiune a carabinei: 20 cm
Penetrare blindaj: 0

Acest tip de soldat are ca arma o carabina M4, sprijinita intre brat si torace, ceea ce ii da o oarecare precizie insa nu indeajuns incat arma sa fie letala la peste 16-17 cm. O acuratete sporita ii da si suportul verical pentru mana stanga.


Numarul 2: Garda (?)

Arma caracteristica: M4 carabine si .45 cal Browning, pistol automat
Tip: defensiv
Raza de actiune a carabinei: 20 cm
Penetrare blindaj: 0

Este unul din matritele extrem de prost gandite insa foarte usor de facut. Eu il folosesc pe post de soldat de garda (nu garda de elita, ci planton), nefolosindu-si arma decat in cazuri extreme. Pozitia lui extrem de ciudata il face insa vulnerabil la tragatorii mai iscusiti.


Numarul 3: NCO sau observator de artilerie
Arma caracteristica: nu are
Tip: defensiv/ofensiv

Acesta este un tip aparte de soldat este extrem de folositor atat ca ofiter, cand poate controla trupele in voie, prin observatiile facute cu binoclul din dotare, cat si ca observator de artilerie, unde poate face diferenta intr-o batalie. Mai poate fi folosit, de asemenea, si in misiuni de recunoastere, insa inaltimea mare (cu mana ridicata), il face vulnerabil la focul inamic.

Numarul 4: Grenadier

Cu exceptia pozitiei diferite, are aceleasi caracteristici ca si omologul sau SS-ist.


Numarul 5: Radiotransmitionist

Arma caracteristica: Micro Uzi cu amortizor
Tip: ofensiv
Raza de actiune a SMG: 15 cm
Penetrare blindaj: 0

Dupa cum bine se stie, Uzi-ul nu e tocmai cea mai faina arma dintre toate, asta datorata lipsei sale de precizie (arma de tipul "spray & pray"). Am dat aceasta caracteristica si acestui soldat, insa faptul ca un soldat din trupele regulate are o arma Uzi (si cu amortizor), este destul de bizar. Lasand la o parte proasta inspiratie a sculptorului, tipul acesta asigura comunicatiile in diviziile motorizate, avand, insa si arma activa, spre deosebire de cel american.


Numarul 6: Mitralior
Arma caracteristica: M60, mitraliera usoara
Tip: ofensiv
Raza de actiune a mitralierei: 25 cm
Penetrare blindaj: 0 (cazuri de exceptie permise)

Acest soldat poarta ceea ce imi pare a fi o mitraliera M60 americana. Aceasta asigura un foc sustinut, insa pe o distanta relativ scurta pentru o mitraliera, ceea ce o face o arma mai mult ofensiva decat defensiva. In unele cazuri, gloantele acesteia pot avaria usor vehicule neblindate sau cu un blindaj subtire, ca jeep-urile Willis.

Particularitati ale infanteriei motorizate

Aceste trupe sunt prezente, dupa cum am mai specificat, in 2 culori: maro si albastru inchis. Scara acestora e ceva mai mica decat a soldatilor SS, cam pe la 1/40.
Ce am uitat sa specific la trupele SS si la panzergrenadieri este ca fiecare mai are inca 2 modele de soldati, ambii in pozitia "crouch", unul cu o arma antitanc si unul cu o mitraliera grea. Bineinteles, modelele soldatilor in cauza difera: la SS, mitraliera e de tip Vickers, iar lansatorul de rachete e Bazooka, iar la grenadieri, mitraliera e Browning .50 cal, iar arma antitanc nu stiu ce model e . Motivul pentru care nu am postat inca si aceste modele este ca ele sunt arme auxiliare standard in ambele armate (atat US, cat si Enemy), si vor fi prezentate la subcapitolul "arme pentru suportul infanteriei". Acestea sunt singurele tipuri de soldati diferiti fata de cei prezentati la armata americana, pe care ii folosesc activ, impreuna cu soldatii US.

8 comentarii:

  1. la acest set ti a mai dat cumva 2 avioane si un elicopter?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut,
      Nu mai tin exact minte, soldatii astia i-am cumparat acum multa vreme (acum vreo 9 ani), dar nu cred ca aveau nicio piesa suplimentara, in afara de vreo 30 de soldati, sarma ghimpata si doua steaguri in fiecare punga. E posibil sa fi fost si alte combinatii, dar nu tin minte niciuna cu doua avioane si un elicopter. Ai vazut vreun set asemanator recent?

      Ștergere
  2. da eu l am cumparat de la un magazin din oras acum vreo 2 ani .a fost foarte asemanator cu al tau doar ca mie mi a dat 36 de soldati,si culoara era diferita,dar miau dat si doua avioane,unul fiin un f 117 iar celalalt a fost un f 18, iar elicopterul semana cu cele folosite in razboiul din coreea

    RăspundețiȘtergere
  3. Erau cumva de culoare bleo inchis/navy? Aparatele de zbor cat de mari erau?

    RăspundețiȘtergere
  4. da ceva de genu,iar aparatele de zbor erau 3,si am uitat sa precizez ca setul a venit intro galetusa, iar pe spate scria ca sunt facuti de interkobo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha...ma gandeam ca s-ar putea sa fie fabricati de Hing Fat, dar pe piata asta unde toti pot face clone dupa clone, nu esti sigur de nimic.
      Seturi "bucket", la galetusa, am avut si eu o gramada, dar unul a fost de departe cel mai impresionant, avand vreo 12-14 vehicule si avioane, ceva soldati si cateva fortificatii la 25 de lei. Dar n-am mai vazut prin Iasi de-astea de prin 2008..
      Soldati modelul asta am si eu maro (ca in imagini), albastri inchis si cativa verzi. Vreo 300 in total. Nu prea i-am mai folosit in ultima vreme, tind sa reduc putin scara soldatilor (caut mai mici).

      Ștergere
  5. ai totus dreptate,dar daca cauti soldatei la scara 1/72 ti asi recomanda pe cei de la matchbox(calitate si figurine excelent facute),airfix(aceasi calitate) sau chiar revell deoarece relanseaza seturi de la matchbox care este un mare avantaj,sau mai poti cauta si de la alte companii,si ti asi mai pune o intrebare,fara suparare dar cand o sa mai pui pe blog poze cu aviatia militara?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, stiu, la scara 1/72 eu m-am indreptat putin spre Zvezda, de o calitate extrem de buna si Italeri, care reboxeaza de la mai multe firme (Esci, Airfix). Dar eu prefer sa ma mentin pe linia cu "soldatei ieftini", fara pretentii, cum sunt cei de la "Set review".
      Despre aviatia militara... cat de curand. Trebuie sa trec pe acasa sa iau fisele tehnice printate (nu mai gasesc fisierele pe hard disk) si dupa o sa incep sa postez. Nu te astepta la cine stie ce avioane, sunt aparatele pe care le-am luat impreuna cu restul jucariilor, acum multi ani si majoritatea sunt colorate ca la balci. Insa sunt practice pentru ca sunt mici (10-12 cm lungime) si ieftine si, in lipsa de alte materiale, ma descurc cu ce am. O vreme am vrut sa ma orientez spre machete, insa nu renteaza din punctul de vedere al pretului si nici al uzurii (machetele sunt piese fine, facute pentru display, nu pentru tarait pe covoare :)) ). Deci, cat de curand. Daca vrei sa vezi niste preview-uri, aici http://lumeacolectionarilor.ro/2011/02/soldati-si-tehnica-militara/ am postate fotografii "de grup", cu o parte din tehnica pe care o am la dispozitie.
      A, si btw, poze cu avioane mai poti gasi si in tab-ul Media, in unele numere din "Observatorul Militar".

      Ștergere