luni, 9 mai 2011

Campanii - URSS - Perm, 17 Ian 2004

URSS
Perm, 17 Ian 2004
Comandamentul Diviziei 1 Blindate

Raport

Situatia de pe frontul rusesc a stagnat o perioada de cateva luni.
Divizia 1 Blindate a trimis doua batalioane, 1 si 2, insotite de doua tancuri usoare, un vehicul Willis, de recunoastere, inarmat, doua vehicule Willis neinarmate si un tun de camp FG10, pentru a lua contact cu linia sovietica.
Aceasta era puternic fortificata, avand amplasate 4 piese de artilerie si un cuib de mitraliera, de-a lungul ei. Aria era ocupata de un batalion sovietic de 15-20 soldati.
Atacul american, survenit la ora 20.25, a vizat flancul drept rusesc; soldatii au reusit sa patrunda in linia inamica si sa creeze o bresa periculoasa. Insa, afectata de bombardamentele artileriei sovietice preliminare, care au facut 10 victime si au distrus 2 vehicule, inaintarea americana este incetinita timp de 2,5 minute.
Intaririle intra, la randul lor, in lupta, reusind sa patrunda si sa exploateze succesul atacului precedent, izoland flancul stang inamic si taindu-i posibilitatea de retragere.
Zona comandamentului, situata in extremitatea flancului drept rusesc, a fost foarte greu cucerita, adversarii fiind extrem de determinati. 
Un nou atac american, de aceasta data pe flancul stang, a distrus complet rezistenta sovietica, fiind capturat doar un prizonier. Trupele de la comandament s-au retras dupa capitularea liniei defensive. Ostilitatile au incetat la 20.45.

Pierderi:
SUA: - Batalionul 1: 7 raniti si 7 morti (din 25 de soldati)
     - Batalionul 2: 1 ranit si 4 morti (din 10 soldati)
     - un tanc usor (AMX 30) (din 2), o automitraliera (Willis MGT) (din 1), un Willis Overland Jeep (din 2) - distruse
URSS: - doar 2 supravietuitori si un prizonier capturat de americani
      - piesele de artilerie si mitraliera, distruse
      - fortificatia liniei defensive, distrusa in proportie de 60%

Nu exista materiale fotografice din timpul bataliei.


Comandantul Diviziei 1 Blindate,
General D. Eisenhower





        Catre Comandantul Suprem al Armatei SUA,
General D. MacArthur

Atasament
Harta


Raportul, in original



8 comentarii:

  1. stii si eu am facut un blog cu soldatei dar in niciun caz mai reusit decat al tau.buna ideea cu frontul din rusia!

    RăspundețiȘtergere
  2. @marian vasile
    Salut,

    Am vazut blogul tau, e frumos. Incearca sa pui mai multe fotografii si chiar mai mult text.
    Campania din Rusia a avut vreo 40 de batalii distincte, am fisierele scanate dar nu prea am timp sa le postez. Daca te intereseaza, lasa-mi un comment aici sau trimite-mi un e-mail la tommy_x131188@yahoo.com si ti le trimit pe mail. De asemenea, mai am scanate si campaniile din Franta, Germania, Italia.

    RăspundețiȘtergere
  3. da m ar interesa poti sa mi le trimiti la marianmanusu@yahoo.com.a mersi pt ca ai vizualizat blogul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut,

    N-am apucat inca sa-ti trimit alea, am avut destul de multe de facut intre timp.. Dar cat de curand o sa-ncep sa-ti trimit cate ceva din documentatia acumulata de mine. Oferta valabila si pentru alti doritori.

    RăspundețiȘtergere
  5. salut,imi poti timite niste harti si fise cu campaniile din FRANTA ,ITALIA ,RUSIA si GERMANIA , la ID-iul andreialexgil@gmail.com?

    RăspundețiȘtergere
  6. scuze ca am fost grabit,dar sunt in criza.Nu am harti prea reusite.Imi poti vedea blogul la "soldatei ww2"

    RăspundețiȘtergere